Dapatkan Tips Bisnes Internet PERCUMA!

Isikan Nama & Email anda di bawah ini :

Nama:
Email:
 


Thursday

McDonald's Malaysia Panas Pungkok?

Bagaimana McDonald's Malaysia Memperbodohkan Rakyat Malaysia


McDonald's Malaysia boikot, boikot md, mcd boikot

Masuk 3 Syawal, tiba-tiba McDonald's Malaysia bersuara melalui Berita Harian. Ahli Lembaga Pengarah merangkap Pengerusi Jawatankuasa Halal Dalaman McDonald’s Malaysia, Wan Mohd Zam Wan Embong tampil memberikan kenyataan. Mungkin mereka sudah 'panas punggung' atas boikot yang berlarutan.

Membaca sepintas lalu artikel tersebut, beliau dilihat cuba menggambarkan McDonald's Malaysia sebagai syarikat tempatan, mempunyai banyak kepentingan Melayu dan orang Islam yang hanya membayar 5 peratus royalti kepada McDonald's Corporation.

Tapi adakah benar gambaran yang dibawa oleh beliau? Mari kita semak fakta melalui dokumen maklumat syarikat Golden Arches Restaurant Sdn Bhd yang dibeli dari SSM. Kita juga lihat maklumat dari laman web rasmi mereka di www.mcdonalds.com.my terutamanya notis di halaman ini.
Banyak restoran McDonald’s milik penuh rakyat Malaysia
Kita tidak perlu pergi jauh pun - ada baiknya kita semak kebenaran fakta dalam headline atau tajuk artikel ini. Mengikut laman web rasmi mereka terdapat 242 outlet McDonald's Malaysia. Berapa banyak yang dikatakan banyak? 30 peratus? 40 peratus? Sekiranya 30 peratus harus ada 72 outlet, sekiranya 40 peratus harus ada 96 outlet.

Petikan dari notis di laman web mereka
Sebanyak 67 restoran kami dimiliki dan diusahakan oleh 27 francaisi tempatan, yang 40 peratus sehingga 50 peratus daripada mereka adalah berbangsa Melayu yang beragama Islam.
Jumlah outlet berdasarkan maklumat di laman web rasmi mereka: 242

Hanya 67 outlet, jadi bila dikira peratusan outlet francais yang dimiliki rakyat Malaysia: 67 / 242 x 100% = 27.68%

Adakah 27.68% outlet dikira banyak? Apa yang pasti bukan majoriti. McDonald's Malaysia memiliki bakinya dan memiliki majoriti outlet.

Berapa banyak pula kepentingan Melayu?

Peratusan outlet francais yang dimiliki Melayu: (50% x 67) / 242 x 100% = 13.84%

Dengan hanya 13.84% outlet dimiliki oleh orang Melayu memang jauh panggang dari api hendak mengatakan McDonalds Malaysia adalah syarikat Melayu. Bukannya 50% outlet dimiliki orang Melayu!
Ahli lembaga pengarah yang seramai 10 orang pula hanya ada 2 orang pengarah Melayu!

Wan Mohd Zam berkata, hubungan antara McDonald’s Malaysia dan McDonald’s Corporation adalah atas dasar hubungan komersial yang mana pihaknya membayar royalti sebanyak lima peratus di atas hasil jualan. 
Adakah hubungan McDonald's Malaysia dan McDonald's Corporation setakat membayar royalti sahaja?

Semakan di SSM menunjukkan Golden Arches Restaturant Sdn. Bhd. mempunyai 20 juta saham biasa. Siapa pula pemiliknya?


McDonald's Corporation bukan setakat menerima royalti malah mempunyai saham majoriti dalam Golden Arches Restaurant's Sdn Bhd (McDonald's Malaysia). 

Tiada entiti Malaysia yang mempunyai pegangan saham secara langsung dalam McDonald's Malaysia.

Tiada entiti Melayu yang mempunyai pegangan saham secara langsung dalam McDonald's Malaysia.

Melayu sekadar majoriti pekerja dan minoriti pemilik outlet McDonald's Malaysia.

Tajuk artikel pun sudah memberi gambaran salah. Sejauh mana lagi McDonald's Malaysia mahu memperbodohkan rakyat Malaysia?

Sumber Asal Artikel:
http://www.firdausariff.com/2014/07/mcdonaldsbodohkanmalaysia.html

Peperiksaan Online Penolong Penguasa KASTAM W27

 Pakej Rujukan Peperiksaan Online Penolong Penguasa KASTAM W27
Penolong Penguasa KASTAM W27

Download Contoh Soalan Online Penolong Penguasa KASTAM W27
Format baru exam online
Info lanjut, klik dibawah:

==> http://tinyurl.com/PenolongKastam2014

Apa yang ada dalam ebook ini yang bakal membantu persediaan anda?
  • Percaya pada kami, faktor utama kegagalan calon adalah kerana tidak tahu format soalan
    • Kami bakal terangkan kepada anda format ini nanti!
  • Tahukah anda dalam setiap 'Seksyen' terdapat pecahan tambahan yang bakal merungsingkan anda? 
    • Tak perlu risau, kami akan tunjukkan kepada anda bagaimana 'pecahan dalam pecahan' tersebut!
    • 7 PECAHAN dalam seksyen A dan satu PECAHAN WAJIB yang ramai calon terlepas pandang. Kami tunjukkan kepada anda untuk memudahkan persediaan peperiksaan anda nanti?
  • 27++ TAJUK NOTA RINGKAS berkaitan Kastam Diraja Malaysia, inisiatif dan  perlaksanaan program dan kempen kesedaran anda perlu tahu sebagai senjata persediaan peperiksaan anda!
    • Kami bantu anda menjimatkan masa mencari bahan yang TEPAT yang perlu untuk anda baca
    • Anda jimat 9 JAM dari masa anda!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen A'
    • LEBIH 40 Soalan pelbagai pecahan
    • BONUS! Extra soalan berkaitan GTP!
    • BONUS! Extra Soalan berkaitan GST!
    • BONUS! Extra soalan berkaitan JAWATAN!
    • Jawapan disediakan!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen B'
    • LEBIH 40 Soalan pelbagai pecahan
    • Jawapan disediakan!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen C'
    • Contoh Soalan
    • Jawapan disediakan!
  • Nota KHAS berkaitan GST (HOT!)
    • Mungkin ada yang tidak tahu GST dikendalikan sepenuhnya oleh pihak KASTAM dan anda pula bakal menduduki peperiksaan jawatan Penolong Penguasa Kastam!
  • FAKTA PENTING, soalan peperiksaan memasuki perkhidmatan Awam 2013 yang lepas, isu GTP menjadi soalan dalam 'Seksyen A'? Untuk tahun ini mungkin GST menjadi pilihan soalan SPA?
    • Kami akan bekalkan kepada anda contoh soalan berkaitan Isu GTP & GST
    • Jawapan juga disediakan!
    • NOTA KHAS GTP juga disediakan!
... dan banyak lagi kami kongsikan untuk anda! Semuanya atas pengalaman kami yang telah membantu calon sejak tahun 2009 lagi. Mereka sudah berjaya dan kini GILIRAN ANDA!

http://tinyurl.com/PenolongKastam2014
 

Wednesday

Panduan Bisnes Kereta Sewa

Panduan Dan Info Bisnes Kereta Sewa


panduan bisnes kereta sewa, cara mula sewa kereta, bisnes sewa kereta


Tuan Wahi Abd Rashid sebenarnya adalah seorang pembeli ebook saya. Bila saya tahu ilmu yang beliau ada, saya pula nak berguru dengan beliau. DVD Bisnes Kereta Sewa telah saya dapatkan. RM200 kalau nak dibandingkan dengan ilmu yang disampaikan. Bagi mereka yang nak buat bisnes kereta sewa, memang wajib dapatkan dulu guru.
Kalau nak coaching, pasti beribu yang dicaj. Namun, beliau kongsikan cara bisnes beliau dengan RM200 sahaja. Ia cukup berbaloi kerana bisnes kereta sewa adalah bisnes yang lumayan tetapi berisiko tinggi. Apa nak buat jika penyewa buat lari kereta? Apa nak buat jika kereta kemalangan? Bagaimana perjanjian sewaan?
Semua ini diberikan kepada anda dalam pakej ini.

Kandungan DVD Panduan Bisnes Kereta Sewa

Anda akan diberikan softcopy berikut:

  • Borang Perjanjian Sewa
  • Invois
  • Resit
  • Perjanjian Pajakan
  • Bisnes Kad
  • Kertas Kerja Memohon Lesen Pelancongan
  • Contoh Catatan Rekod Kewangan (pdf)
  • 9 Contoh Sebutharga
  • Strategi Pemasaran – Hotel Affiliate Program
  • 5 Template Rekod Kenderaan
  • 1 Template Penyelenggaran Kereta
  • Contoh Sistem Tempahan Kereta Sewa Online (pdf)
Ini kalau beli, mahu beribu orang caj untuk semua dokumen ini. Tapi Tuan Wahi bagi macam tu je..ish.ish..sangat pemurah.
Video lagi. Tuan Wahi berikan pula video untuk anda:

  • Video 1 – Perkongsian Pengalaman
  • Video 2 – Kelebihan dan Masalah Bisnes Kereta Sewa
  • Video 2 – Bagaimana Menguruskan Bisnes Kereta Sewa
Mahal ilmu tu. Anda perlu tahu semua ini kalau nak buat bisnes kereta sewa. Kalau tak, boleh lingkup dibuatnya.
Ada lagi… Ebook Panduan Bisnes Kereta Sewa

  • Bagaimana Saya Memulakan Bisnes Kereta Sewa?
  • Pengalaman Bekerja Dengan Syarikat Pelancongan
  • Masalah Bisnes Kereta Sewa
  • Sistem Bisnes Kereta Sewa
  • Bagaimana Mengembangkan Bisnes Kereta Sewa?
  • Tip Memulakan Bisnes Kereta Sewa
  • Tip Membeli Kereta Sewa
  • 4 Isu Bisnes Kereta Sewa
  • 7 Tip Menapis Pelanggan Kereta Sewa
  • Menubuhkan Syarikat Kereta Sewa Berlesen
  • Blanket Hire Purchase
  • Masa Depan Bisnes Kereta Sewa
  • 8 Kajian Kes Kehilangan Kereta Dan Kemalangan
Wah.. banyak betul. Anda rasa menarik tak tawaran tu? Kalau saya dah mengelupur nak tahu lebih lanjut..Sebab saya memang buat bisnes. Banyak benda boleh kita belajar daripada pengalaman orang lain.
Itu belum tengok testimoni pembeli DVD tu.. Ada yang dapat job daripada luar negara, pendapatan 5 angka pun ada daripada bisnes kereta sewa ni.

Info Lanjut, Klik Sini --> panduan bisnes kereta sewa


panduan bisnes kereta sewa, cara mula sewa kereta, bisnes sewa kereta

Peperiksaan Online Penolong Penguasa KASTAM W27

 Pakej Rujukan Peperiksaan Online Penolong Penguasa KASTAM W27

Download Contoh Soalan Online Penolong Penguasa KASTAM W27
Format baru exam online
Info lanjut, klik dibawah:

==> http://tinyurl.com/PenolongKastam2014

Apa yang ada dalam ebook ini yang bakal membantu persediaan anda?
  • Percaya pada kami, faktor utama kegagalan calon adalah kerana tidak tahu format soalan
    • Kami bakal terangkan kepada anda format ini nanti!
  • Tahukah anda dalam setiap 'Seksyen' terdapat pecahan tambahan yang bakal merungsingkan anda? 
    • Tak perlu risau, kami akan tunjukkan kepada anda bagaimana 'pecahan dalam pecahan' tersebut!
    • 7 PECAHAN dalam seksyen A dan satu PECAHAN WAJIB yang ramai calon terlepas pandang. Kami tunjukkan kepada anda untuk memudahkan persediaan peperiksaan anda nanti?
  • 27++ TAJUK NOTA RINGKAS berkaitan Kastam Diraja Malaysia, inisiatif dan  perlaksanaan program dan kempen kesedaran anda perlu tahu sebagai senjata persediaan peperiksaan anda!
    • Kami bantu anda menjimatkan masa mencari bahan yang TEPAT yang perlu untuk anda baca
    • Anda jimat 9 JAM dari masa anda!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen A'
    • LEBIH 40 Soalan pelbagai pecahan
    • BONUS! Extra soalan berkaitan GTP!
    • BONUS! Extra Soalan berkaitan GST!
    • BONUS! Extra soalan berkaitan JAWATAN!
    • Jawapan disediakan!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen B'
    • LEBIH 40 Soalan pelbagai pecahan
    • Jawapan disediakan!
  • Contoh Soalan untuk 'Seksyen C'
    • Contoh Soalan
    • Jawapan disediakan!
  • Nota KHAS berkaitan GST (HOT!)
    • Mungkin ada yang tidak tahu GST dikendalikan sepenuhnya oleh pihak KASTAM dan anda pula bakal menduduki peperiksaan jawatan Penolong Penguasa Kastam!
  • FAKTA PENTING, soalan peperiksaan memasuki perkhidmatan Awam 2013 yang lepas, isu GTP menjadi soalan dalam 'Seksyen A'? Untuk tahun ini mungkin GST menjadi pilihan soalan SPA?
    • Kami akan bekalkan kepada anda contoh soalan berkaitan Isu GTP & GST
    • Jawapan juga disediakan!
    • NOTA KHAS GTP juga disediakan!
... dan banyak lagi kami kongsikan untuk anda! Semuanya atas pengalaman kami yang telah membantu calon sejak tahun 2009 lagi. Mereka sudah berjaya dan kini GILIRAN ANDA!

http://tinyurl.com/PenolongKastam2014